Ditt och datt

Per Starbäck starback at ling.uu.se
Tors Nov 15 02:13:21 CET 2001

Här är ett par saker från den senaste tiden som jag har tänkt
kommentera.

Stefan Diös skrev om en temavecka i Malmö:
> Det bjuds många fina programpunkter om olika slags serier, men mest
> ankistiskt intresse blir det [när Stefan Printz-Påhlson föreläser],

Det låter ju onekligen intressant, förutom att det var i Malmö, som
ligger så hiskligt långt borta. Kom det fram nåt särskilt intressant
under föredraget?

Joakim Gunnarsson skrev att han blivit förflyttad i tevetablåerna:
> SVT kan tydligen det, så istället för att visa Söndagsöppet den
> dagen så sänds det söndagen den 18/11 istället.

Attans, jag missade det. Men jag vill här passa på att tala om att jag
nyss har skapat en sändlista om Bamse och andra Rune A.-serier. För
min del var det Kalle Anka och Bamse som tillsammans var de viktigaste
serietidningarna när jag var liten, och det är framförallt i NAFS(k)
jag har hittat andra Bamse-fans, så jag tror det kan vara relevant att
göra reklam för detta här.

Skumposinen är det kryptiska(?) namnet på denna lista, och för att gå
med går man till <http://stp.ling.uu.se/mailman/listinfo/skumposinen/>.

Och så vill jag slutligen tacka för den fina (k)uriren som damp ner i
min brevlåda idag! Jag har bara hunnit läsa OFO:t än så länge, och
eftersom jag är nämnd i det så är jag nöjd så långt i alla fall.

/699 ("Dags för lite natt-mat.")