Re: Några komentarer...

Johan Anglemark johan at anglemark.pp.se
Tors Nov 15 10:37:29 CET 2001

At 10:05 2001-11-15, Michael Schartau wrote:

> [...]

Det är för att uttrycka Larsson som det blir just Laurentii, det är därför
det sätts i genitiv. Erik Larsson översätts alltså med Lars' Erik. Så för
att ta ett minimalt kontrasterande par (nåja, ni vet vad jag menar) så blir
Lars Erik > Laurentius Ericus och Lars Eriksson > Laurentius Erici.

1266

--
Johan Anglemark          http://anglemark.pp.se
Lingonvägen 10           018 - 12 45 44 hem