Ä r vi vid historiens slut?

Peter Nyr é n peter.nyren at hallucination.se
Tors Nov 15 14:02:40 CET 2001

Ute blåser vinterstorm, men i mitt hjärtans kamin sprakar en okuvlig brasa!

Tänk vilken lyckans tid vi ändå lever i!

En sprängmatad (k)urir hemlevererad till just mig!  Tjocka Kalle
Anka-tidningar varje vecka med opublicerad Bark och nytecknat av Jippes och
Rosa. Upphovsmännen är utsatta i tidningen. Ambitiösa nya tecknare och
författare filar på nya opus. Praktverk med anledning av Disneys
hundraårsdag på väg till bokhandelsdiskarna.  Rejäl kortfilmssatsning på DVD
på väg från USA.

Vem hade trott det för 25-år sedan när NAFS(k) bildades?

Har ankismen (med lite hjälp av Disneykoncernen) vunnit? Är historien slut
nu?
Vad finns kvar att kämpa för?

Måste erkänna att jag i ljuset  av allt ovanstående har svårt att engagera
mig i gnället kring plastleksaker och annat trivialt.

Ankistiska skymningshälsningar

452 Peter Nyrén

PS! Är man lite avundsjuk på Göran Broling då?! Var kom han i från helt
plötsligt? Jag sparkar mig i baken och förbannar att man inte själv har
någon initiativförmåga att få iväg några brev.