SV: Der Führer's Face

Robert Andersson robert.m.andersson at swipnet.se
Mon Okt 15 22:21:28 CEST 2001

Huruvida offentlighetsprincipen tillåter kopior vet jag inte. Men när jag förra året arbetade med boken "Disneys julafton" så fick jag ta del av  Kalle Ankas julprogram i TV genom Arkivet för ljud och bild. Kopiorna som gjordes fick endast ses på vissa ställen i Sverige. För min del var det Universitetsbiblioteket i Lund som låg närmast till.

Jag kan tänka mig något motsvarande även när det gäller censuren. Men jag vet att t.ex TV får ju lov att visa censurklipp mm eftersom TV inte räknas som "offentlig visning".

Vi får nog "forska" närmare i detta så vi får fram korrekta svar och inte bara gissningar och antaganden.

/Robert Andersson