SV: KA&Co goes Yankee?

Erik Bergwall erik.bergwall at edu.vasteras.se
Fre Okt 26 19:48:14 CEST 2001

kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com skriver:
>Måste också säga att det tar tid att utvecklas som kreatör. Se bara på
>tidiga alster av Branca, Ferioli och Vicar. Inte mycket att hänga i
>julgranen. Men hade de inte fått chansen att utvecklas hade vi inte
>heller fått se de serier de presterar idag.
>Nya talanger måste hela tiden odlas fram, även om de inte håller
>"mästarklass" direkt.

Förvisso, men jag fasthåller ändå vid min åsikt. Egentligen är det dock
manusförfattarna som  jag inte tycker är helt bra i sina serier. Branca,
Ferioli och Vicar är alldeles utomordentliga, enligt mig. Vissa fall, som
t.ex. "IT-gänget", tycker jag är skräp. Detta pga att det är ett totalt
sceneri av orealism i serien. Jag tycker också att man inte ska blanda in
alltför nya saker i serierna, som t.ex. datorer.
Alltså: Tecknare - är helt OK. Manusförfattare - kan bli bättre.

Jag menade naturligtvis inte att bara Barks-serier skulle ta platsen i
tidningen. Det tog jag bara som ett exempel. Hoppas att ni förstod det.

/Erik