Konsten att skilja på tecknare

Anders anders at anders.cx
Fre Okt 26 19:27:12 CEST 2001

Innan jag blev ankist "på riktigt" så brydde jag mig inte så mycket
om vem som tecknade serierna jag läste. Men numera är det första jag
gör när jag läser en serie att hålla handen för texten som avslöjar
manusförfattare och tecknare, och försöker gissa vem som tecknat.

Barks, Rosa, Rota, Colomer, Branca, Vicar, van Horn, Heymans och
andra tecknare som har en typisk egen stil brukar inte vålla några
problem. Men hur gör man för att skilja på övriga med blotta ögat?
Någon som vet om det finns några artiklar inom ämnet publicerade på
Internet?

En annan fråga jag har:
Jag har läst att Noel van Horn är sonen till William van Horn, men
hur är Mau och Bas Heymans besläktade?

2596 – Anders Karlsson