SV: KA&Co goes Yankee?

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Sön Okt 28 14:49:40 CET 2001

Bror skrev:
> Tja.. är de bara utklädda till häxor kan man alltid köra serien till Påsk...
> ... men nu så är de ju lika ofta djävlar och spöken och då blir det
> konstigt...

Med tanke på påsk så tycker jag att det är mer underligt att det jönsar omkring påskharar i Kalle Anka & C:o när det drar ihop sig till påsk än att det dyker upp pumpagubbar vid halloween. För inte finns väl den traditionen med att gömma påskägg i trädgården och hävda för barnen att det är påskharen som varit ute och lagt dem där, i Skandinavien?

/Joakim.