Sven

bror.hellman@sodexho-se.com bror.hellman at sodexho-se.com
Mon Okt 29 08:58:16 CET 2001

> Plasten skyddar tidningen och jag vill faktiskt ha ett oläst
> exemplar när jag handlar tidningen i butiken.

nackdelen med inplastningen är väl inte heller inplastningen i sig (för oss
konsumenter i alla fall) utan leksaken..   Leksaken är knölig, så tisken att
tidningen också blir knölig ökar... Dessutom LIMMAS leksakerna fast.. ibland
kan man få bort limmet utan problem.. men om det utsatts för extrema
temperaturer så kan det lämna fettfläckar på omslaget, eller fastna och inte
gå att få bort.. :-(

Överhuvudtaget så verkar det "klister" man använder inte vara
tidsbeständigt...  Så alla som lider av mintosis måste få ett huvudbry..
Bryta förpackningen?  Nää.. är den i mint då?  Men om man inte tar bort
limmet innanför plasten så förstörs ju tidningen???!?

Man får väl köpa flera.. ;-) En man sparar som oskadd.. en där man öppnar
plasten och tar bort limmet ( i den mån det går) och sparar oläst..  En som
man köper och läser...

Ack, ja.. Jag är glad att jag inte är samlare.. :-)

// Steamboat Willie