SV: Gbg_mässan

bror.hellman@sodexho-se.com bror.hellman at sodexho-se.com
Tis Sep 11 10:39:12 CEST 2001

> Nej, spøk til side - hvordan kjenner ankister igen
> hverandre?

Det har jag alltid undrat själv.. Jag tror att det är
den vaggande gången och det kvackande talet...

Om en person kommer fram och frågar: "Vad i hela friden är ni för en?"
så kan man nog också dra slutsatsen att det är en ankist det är
frågan om.

Vissa "kända" ankister är ju lätta att känna igen.. Glasögon, Högsvansmössa
och pluto-liknande... eller "alldeles vanlig" ... eller "dum" är ju kända
igenkänningstecken på mer namnkunniga ankister har jag hört.

Andra såsom Klara Kluck som ingen någonsin har sett (måste röra sig
"under-cover") är ju då svårare...

// Steamboat Willie