Och vinnaren =?UNKNOWN?B?5HI=?=

Lars Weigl larwe605 at student.liu.se
Fre Apr 26 16:43:48 CEST 2002

On Fri, 26 Apr 2002, Erik Bergwall wrote:

> men är det inte en samprodukion? Jag menar, Disney har regisserat och pixar
> animerat? typ. eller?
> jag vet egentligen inte, men jag har för mig att det är nåt sånt.

Efter att ha tittat igenom pixars historia
(http://www4.pixar.com/companyinfo/history/1984.html) så verkar det som om
Disney enbart distribuerade Toy story I, och efter det tecknade de ett
samarbetsavtal på fem filmer till. Huruvida Disney har något alls att göra
med produktionen av de filmerna framgår inte klart.

Lars Weigl - larwe605 at student.liu.se
Dept. of Computer and Information Science
University of Linköping