SV: Don Rosa bok

Joakim Gunnarsson ebay.megton at telia.com
Tis Aug 6 21:52:53 CEST 2002

Karl-Erik skrev:
> [...]
Något för Jocke G. att kommentera när han kommit hem från sin resa i västerled, kanske?>>>

Jo, nu är jag tillbaka. (Kan ju alltid nämna för listans medlemmar att Karl-Erik avser min resa till San Diego och seriemässan där, ovan.
K-E: Jag fick tyvärr inte tag i tidningen du sökte. Frågade och letade men den stod inte att finna. Men hälsade till Don Rosa gjorde jag och han hälsade tillbaka så gott.)
När det gäller samlingsvolymer av andra än Carl Barks så tror jag personligen att Don Rosa är det mest gångbara namnet för tillfället. Gjorde en "compilation list" över ett fem volymsset  med Don Rosas verk för flera år sedan men det fastnade nog på vägen (eller i lämpligt vald papperskorg...). Man borde med lätthet kunna få ihop en sju - åtta böcker med det nu befintliga materialet.
Jag är säker på att det skulle sälja om rätt person fick ha hand om utformingen och sammanställning av volymerna.

Tony Strobl i all ära men jag skulle nog satsa mina slantar på en Rosa-bok först om jag höll i Egmonts pengar och sedan skjuta in lite kosing i en Strobl-bok om Rosa böckerna gick riktigt bra. (Höll förresten skisserna till Strobls Gröngölingsserie om "den klantige gröngölingen som tätar läckan i dammen", i mina händer nu i San Diego. Priset var futtiga $120 och då ingick manuset i priset. Och jag frestades inte ens att köpa dem. Det är vad jag kallar karaktär!
Å andra sidan är det inte vad jag kan säga om min relation till en "Lambert the Sheepish Lion" original-söndagssida av Floyd Gottfredson för $1500...)

Hälsar

En något trött nyss hemflugen och fattig San Diego resenär vid namn

/Joakim.