Kalle Anka i djungeln

Johan Andersson johan_andersson84 at spray.se
Ons Dec 25 12:46:20 CET 2002

Hej och kvack!

Så här dan efter dopparedan, dagen efter att man som vanligt beskådat "Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul", väcks åter en liten fundering som jag har burit ända sedan jag var liten knatte och såg programmet "Disneytajm" på TV. I kortfilmen "Kalle Anka i djungeln" så finns det ju som ni vet en fågeln som sjunger den där smått irriterande sången (om man nu kan kalla det för "sång"). Tillbaka till "Disneytajm", i ett av avsnitten berättar programledare koll. Lasse Åberg att om man spelar denna "sång" långsamt så blir det en mexikansk folkvisa "från en liten by i skuggan av det stora berget Popocatepetl". Sedan spelar han upp "folkvisan" som den är tänkt att låta.

Stämmer detta, för det låter ju lite välotroligt, eller är det bara ett av koll. Åbergs påhitt, och jag som är lättlurad? :-)

Med kvackliga julhälsningar,
Johan Andersson  koll. 2461

Här börjar internet!
Skaffa gratis e-mail och gratis internet på http://www.spray.se