SV: Roligt med engelska

bror.hellman@sodexho-se.com bror.hellman at sodexho-se.com
Mon Feb 11 09:08:38 CET 2002

> Det finns oändliga möjligheter att inkorporera ankismen i
> skolarbetet.

Jag lyckades på min tid i Gymnasiet ersätta alla läroböcker
och läsningar i engelska med något ur min egen samling...

T.ex. en engelsk spökbok... och... Kalle Anka... :)

Kanske någon skulle ta och börja göra ett litet register med
bra exempel som man kan ge i undervisning.

Både Barks och Rosa gör/har gjort serier med väl underbyggda
fakta och är helt klart bättre på att överföra de kunskaperna
än de flesta skolboksförfattare jag läst!

Engelska, religion, geografi, historia... Det finns många områden.. .)

// Steamboat Willie