Re: den suckande sjömannen

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Sön Feb 24 21:38:47 CET 2002

Om "Den suckande sjömannen":

>Den finns nu att få tag på via NAFS(k):s lysande ljudbibliotek:
>
>http://www.nafsk.se/ljud.html

>Upptagningen är från jubileumsmötet 1986 med Stefan Diös (sång och
>munspel) och Greger Nässén (piano).

Åh neeej... så pinsamt... det törs jag inte lyssna på. Jag som trodde att
denna slagdänga bara skulle framföras vid ytterst högtidliga tillfällen.
Hoppas ingen laddar ner den för att lyssna på annat än vid officiella
kvackdagar och sånt.

Om bakgrunden till kompositionens tillblivelse tror jag också att det har
gått att läsa förut på denna diskussionslista. Om man orkar ge sig till att
leta i arkivet kanske man hittar något. Vad vet jag?