Yrker på hemsidan

Erik Horthe erikh at newmedia.no
Tors Feb 28 07:11:28 CET 2002

Hei

Erik B skrev: (det er mange Erik-er her!)

 >vilken lista är det som finns på Kalle Anka & C:Os hemsida på internet då?
 >Är det en annan lista på Kalles jobb, eller är det samma lista?

I 1993 lagde jeg en utstilling om Donald Duck & Co på vår fornøyelsespark
Tusenfryd. Det fantes mange facts der, og mange opplysninger som kanskje
kunne vært gjennomarbeidet mer. En av de siste var et utdrag fra Andebys
gule sider, med yrker Donald hadde hatt i årenes løp. Jeg brukte noe Barks,
men også yrker fra andre tegnere. Denne listen syntes redaksjonen var
morsom, og da de norske internett-sidene skulle opp, var dette en av
innslagene de ønsket. Jeg fikk ikke mulighet til å revidere dette stoffet.
Sidene ble så utgangspunkt for de svenske - og danske internett-sidene, og
ligger fremdeles ute.

Alt i alt, dette er mitt arbeide, jeg får ta ansvaret. Samtidig vil jeg si
at Stefan som vanlig gjør en flott jobb med sin yrkesliste. Han er bra både
som oversetter og som forsker innen ankologien!

Kvakk fra Erik Hørthe, som gråt da Salo slapp inn målet i OS (helt sant)