Nästan Expressen

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Feb 28 15:04:23 CET 2002

Jag skrev alldeles nyss om Expressen, vilket påminde mig om att jag har
glömt bort att skriva om Kvällsposten. (Det är en lokal sorts Expressen som
finns här i Skåne där jag bor.)

Vi brukar ju ibland tipsa (eller varna) läsarna av denna lista då det dyker
upp mediarapportering om ankister. Och i fredags (den 22 februari) gick det
på kultursidan i Kvällsposten, under rubriken "Kalle Anka som
kulturgärning", att läsa om undertecknad, om ankismen, om Kalle Anka & C:o
samt om översättning därav. Eftersom det är en rätt så smickrande artikel
borde jag förstås ha rapporterat saken för länge sen! Jag förstår inte vad
jag har tänkt på. Nå, bortsett från detta tycker jag det är roligt när
Kalle Anka hamnar på kultursidorna, särskilt förstås när det är positiva
ordalag. Man kan ju alltid täcka över bilden av herr Diös fåniga nuna medan
man läser texten.

Betecknande nog är det ytterst få personer som har hört av sig till mig
efter detta. Annars brukar det räcka med en liten notis i en hörna för att
folk ska börja ringa och flåsa "du-är-i-tidningen-du-är-i-tidningen". Av
detta drar jag slutsatsen att mina vänner antingen inte läser Kvällsposten,
eller att de inte läser kultursidan!

Naturligtvis kan det också hända att jag inte har några vänner. Det är nog
den slutsatsen Klara Kluck skulle dra. Ja, nu törs jag väl inte läsa
Skvallerspalten i NAFS(k)uriren längre.