SV: Tack f ö r kvack!

Olof Siverbo olof.siverbo at swipnet.se
Tors Jan 3 13:21:13 CET 2002

Stefan D skrev för ett tag sedan:
> Jaha, skulle jag säga något mer? Kanske att jag i Svenska Dagbladet 17/12
> (på kultursidan, no less), läste om en utställning om "seriens språk" som
> nyligen invigts på Göteborgs Stadsmuseum.
(...)
> Är det någon i Göteborg som har besökt denna utställning och kan berätta
> ifall den innehåller nånting av speciellt ankistiskt intresse?

Jodå, jag har varit där. Och jodå, den kan definitivt rekommenderas för alla
som är ankistiskt intresserade. Den innehåller en ganska stor sektion med
Disneymaterial - bland annat fina originalteckningar av bland andra Barks,
Taliaferro, Gottfredson och Rosa. En del av materialet har visats tidigare
(bland annat på Göteborgs stadsbibliotek i samband med en Bokmässa för ett
par år sedan), medan annat var nytt.

Utställningen är öppen till den 28 april. Adressen är Norra Hamngatan 12.
Telefonnumret för den som vill ha information om öppettider o dyl är
031-61 27 70.

/Olof