Google och Kalle Anka

Johan Anglemark johan at anglemark.pp.se
Mon Jan 7 16:48:26 CET 2002

At 16:29 2002-01-07, Kjell Croné wrote:
>Hejsan !
>
>Jag tittade nyss på Googles kategorisidor.
>http://directory.google.com/Top/World/Svenska/Kultur/Serier/Kalle_Anka_&_Co/
>visar de 5 högst rankade Kalle Anka-sajterna.
>Hur har den sista av dessa lyckats hamna i detta sällskap, kan man undra ...

Genom att en redaktör snavat på den och tyckt att den hörde hemma just i
den kategorin.

Vem som helst kan ansöka om att få bli redaktör i Open Directory (som är
den underliggande länkkatalog som Google hämtar data från) och lägga till
länkar. Det är bara att klicka på "Anmäl dig som redaktör" längst ned på sidan.

-1266

--
Johan Anglemark          http://anglemark.pp.se
Lingonvägen 10           018 - 12 45 44 hem