Multisekventiell hyperserie

asasexton@spray.se asasexton at spray.se
Tis Jan 15 13:35:50 CET 2002

Jag söker en multisekventiell hyperserie (eller vad man nu ska kalla den) som efter vad jag kommer ihåg borde ha publicerats i KA eller KAP i slutet av 1980-talet (möjligen i början av 1990-talet). Serien är en primitiv form av en digital hypertext, där läsaren får ta ställning till vad karaktären i serien ska göra härnäst: "Om du vill att X ska göra si, gå till s Y. Om du vill att X ska göra så, gå istället till s Z." osv. Enligt vad jag minns så fanns det inte särskilt många tillfällen till val och endast två eller tre möjliga slut på berättelsen. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken figur som serien kretsade kring, men det borde ha varit Kalle eller Musse.

Om det finns någon som vet vilken serie jag syftar på och/eller om det har förekommit andra multisekventiella serier i KA, KAP eller andra Disney-album (eller helt andra seriesammanhang för den delen) vore jag tacksam om denna någon kunde delge mig denna information.

/Åsa

Här börjar Internet!
Skaffa gratis e-mail och gratis Internet på http://www.spray.se

Nu kan du lagra dina filer och dokument på nätet. http://www.spray.se/sprayspace