multisekventiell hyperserie

Dan Hyllberg hyllberg at telia.com
Tis Jan 15 18:49:20 CET 2002

Hej där

Detta är första gången jag skriver så klandra mig inte om det går åt skogen eller om brevet kommer fel. Nåväl, till saken, jag minns att jag under min barndom (enbart ett par år tillbaka :) ) läste en serie som passar på beskrivningen. Möjligtvis syftar vi inte på samma serie men om du är intresserad så kan jag skriva några rader om den serie jag råkat ut för.

Historien kortfattat lyder som sådant. Kalle köper en bok som present till Farbror Joakim och i denna bok finns det en skattkarta. Dock upptäcker de båda att det saknas en del av denna karta (som kan återfinnas i del 2 av boken) varför de går ner till bokförsäljaren för att fråga om även denna bok finns för försäljning. Typiskt nog visar det sig att von Pluring varit i farten och köpt den andra delen, och här börjar valmöjligheterna, ska von Anka och von Pluring samarbeta för att få tag i skatten eller inte?

Nåväl, det är vad jag minns från den (det var ett par år sedan jag läste den), jag kan tyvärr inte säga vilken pocketbok det rör sig om eftersom jag har alla samlade uppe på vinden. Men det rör sig säkerligen om en pocket från början av 90-talet som sagts tidigare.

Dan Hyllberg, kollusor 2603
hyllberg at telia.com