Något om Den bengaliska tigern

Tors Juli 25 21:35:02 CEST 2002

Kvack;

jag sitter och bläddrar igenom KA&Co 29/02. Det är ju framför allt en
serie man reagerar över, H 83048 "Den bengaliska tigern" av Jan
Gulbransson.

En riktig mastodontserie för att vara i KA&Co, när publicerades senast
en 40-sidig serie senast? Den kanske hade vunnit på att delas upp lite
mer, jag tyckte att den tidvis blev långtråkig trots den speciella,
detaljrika teckningsstilen.

Nå, vad jag reagerade lite på var kabarégrupperna som kommer in som
passagerare i tåget. De har inte svart nos som de andra
hundmänniskorna i Disneys ankserier - de har näsor och måste därför
ses som människor. Det trodde jag var förbjudet enligt riktlinjerna.

Någon som vet mer?

--
Magnus Bark, koll 2561

 / Magnus Bark (Farbror Skojskoj, en av de tjocka farbröderna)