Fw: Alexander Lukas

Lars Weigl larwe605 at student.liu.se
Ons Mars 6 20:29:35 CET 2002

On Wed, 6 Mar 2002, Stefan Diös wrote:

> Säkert kan man göra frekvensanalyser av alla serier och ta reda på exakt
> vilken årgång som Alexander Lukas var som vanligast i KA & C:o. Några
> sådana siffror har jag inte tillgång till, men spontant känner jag inte
> direkt att han skulle ha varit mer eller mindre sällsynt under någon viss
> period. Han hör definitivt inte till de figurer som avsiktligt har
> placerats i frysboxen, utan han hänger nog med rätt så regelbundet och har
> så gjort under hela den tid som jag har jobbat med tidningen. Självklart
> inte i varje nummer, men märkbart ofta i alla fall.

> [...]

Jag håller med om att det känns som om han förekom lite mindre under 80-
och 90-talen. Kan det vara så att han inte används så mycket av de
italienska tecknarna och att serier från detta land var mer vanliga under
den berörda tidsperioden?

Numera tycker jag att han är med i var och varannan ank-serie.

Lars Weigl - larwe605 at student.liu.se
Dept. of Computer and Information Science
University of Linkoping