Ordlekar

Roger Magnusson rogerm at home.se
Sat Mars 9 09:38:02 CET 2002

Hej, alla glada ankister!

Detta är en fråga främst till Stefan (Jag tyckte inte att det var nödvändigt att skriva "Stefan Diös", efterssom Iallafall jag tycker att han är kort och gott "Stefan" med hela den ankistiska världen).

Nu till min fråga:
I senaste Kallen fanns det en ensidesserie med Musse och Lågben i vilken det skämtas om att Långben inte kan stava till "välgörenhet". När jag suttit och funderat ett tag gav jag upp. Jag kunde inte komma på vad originaltexten kan ha varit. Kan du delge mig den kunskapen, eller är det en företagshemlighet eller nåt? Eller är det kanske inte ens du som har översatt den serien?

Dessutom undrar jag om det är en "Diösism" eller en "Rosaism" att ta med gamla Stålmannen-superskurkar när Kalle har förlorat talförmågan?

Slutligen vill jag bara säga att när det gällde att förnya min pren. på Kalle inför nuvarande år så tvekade jag. Jag tyckte helt enkelt att kvaliteten på serierna inte var bra nog. Men jag ångrar mig inte en sekund att jag fortsatte min pren. efter att ha läst "Glöm det!" Denna serie var något av det bäste jag läst någonsin. Vilken fantastisk historia! Rosa rules!

Kvack och hej!

2532 Roger