kul att..

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Sön May 19 22:18:25 CEST 2002

----- Original Message -----
From: <ankism at norgren.net>
To: <ankism at stp.ling.uu.se>
Sent: den 19 maj 2002 21:53
Subject: kul att..

> Jag läste just senaste Kalle Anka pocket och märkte att de [före] varje
serie
> namnger [vilka] som skrivit manus och tecknat. Kände igen några namn
[]från
> Kalle Anka &Co så kvaliteten på KAP[-]serier behöver inte alltid vara så
dålig!'

Jag tycker nog att de italienska serierna är bättre än Egmonts, vilka görs
av de personer vilkas namn du kände igen. De serier som drar upp kvaliteten
i Kalle Anka & C:o är oftast de holländska, inte de danska Egmont-serierna.
De bästa serieskapare som arbetar för Egmont gör bara serier till Kalle Anka
& C:o.

Det verkar också underligt att du upptäckte likheter med kvaliteten på Kalle
Anka & C:o respektive Kalle Ankas Pocket först efter att Egmont börjar
skriva ut vilka som gjort serierna i den senare. Man kan också fråga sig
varför de först började ange denna information nu; i Danmark har den
angivits i flera år vid det här laget. Den danska pocketboken innehåller
samma serier som den svenska och utges av samma förlag.

Stefan