SV: Kalle Anka & C:o 45

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Nov 5 01:08:25 CET 2002

>http://coa.duckburg.dk/coa/c1/story.php/8/W+WDC+247-02/

Hå-hå! Där har vi den ju! Bra hittat, Stefan och Tor!

Då är det både bättre och sämre med minnet än jag fruktade. 1962 hör inte
till min barndoms årgångar, men om den har gått i Oppfinnar-Jockes Kluriga
Magasin år 1986 bör jag åtminstone ha sett den på vägen. Jag var med på den
tiden och bläddrade fram gamla Jocke-serier som kunde bli aktuella för
reprisering i den tidningen, och när det dök upp tidigare opublicerade
serier översatte jag dem själv. Jag kan inte gå och leta fram just det
numret precis nu eftersom någon ligger och sover i det rummet, men jag ska
passa på så fort en ny dag kommer.

Varför hittade jag den då inte själv när den fanns på INDUCKS hela tiden,
precis som den borde? Troligen sökte jag bara på femsidiga serier.
Originalet hade tydligen sex sidor, så då måste något ha försvunnit på
vägen. Det förra exemplet jag mindes var ganska exakt plankat, så det föll
mig nog inte in att det kunde vara annorlunda nu. Det ska bli spännande att
jämföra i morgon. Hur ska jag kunna sova?

Ännu ett bevis på att vår mailinglista löser allt. Kvack för det!