Re: Äntligen_en_glad_nyhet!

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Sat Okt 5 12:36:53 CEST 2002

>??? Varför fick jag inte det meddelande, som Grönlund svarade på?
>
>Stefan

Det vet jag inte alls, men för den händelse att fler har missat den sänder
jag den glada nyheten igen:

-----------

Nu har jag något glatt att berätta i en stund då jag nästan hade gett upp
hoppet.

Vi har ju tidigare klagat över det pinsamma felet i årgångsboken 1952 del
2, där inlagan till KA 1/53 hade råkat hamna i omslaget till KA 7/52, med
påföljd att de flesta sidorna i KA 7/52 inte har kommit med i bokserien
alls medan däremot KA 1/53 har kommit med två gånger. (Eller hur det nu
var... jag blir förvirrad bara av att försöka skriva om det.)

När jag alldeles nyligen besökte förlaget fick jag äntligen det besked som
vi har hoppats på ända sedan dess: en ny, rättad upplaga av bok 1952:2
kommer att tryckas. Den gamla upplagan kommer att dras in från bokhandeln
och alla prenumeranter kommer att få den nya, riktiga boken i stället. När
detta sker vet jag inte, men det är alldeles uppenbart på gång.

Heder åt Egmont som äntligen har insett att detta är den enda lösningen för
att behålla ansiktet inför läsarna. All den besvikelse som jag tidigare har
uttryckt i ärendet ber jag härmed att få dra tillbaka. I stället utbrister
jag i ett antal glada kvack:

KVACK! KVACK! KVACK! KVACK!