Morbror Kalle

Koll 2324 koll2324 at hotmail.com
Tis Okt 8 13:40:04 CEST 2002

>From: Kjell Croné <kjell.crone at ifsworld.com>
>Troligen är då denne bror äldre än Della och fick knattar före Della.
>På så vis spreds kanske benämningen farbror Kalle i knatte-generationen.
>Kallas han inte så av Kajsas systerdöttrar, t.ex. ?
>Till slut kallas han farbror av alla, av praktiska skäl.

Wow!

Ett nytt ämne att forska i. Detta stämmer för övrigt med släktträdet i Jan
Giseles Ankismen. Jag skall genast börja jämföra Barks, Giseles och Rosas
träd med varandra och se om jag kan komma fram till något vettigt innan
hjärnan kokar över.

Min syster har för övrigt nyligen fött mig en brorson som heter Rasmus och
kallas Musse!

/Andreas
Brorson till Sven (som alltså var gift med mammas syster)

|| kollusor 2324 Andreas Eldh ||
||    koll2324 at hotmail.com    ||