Sv: Boken Ankism

olof.siverbo@swipnet.se olof.siverbo at swipnet.se
Tors Okt 31 10:50:39 CET 2002

Hej Ann!

> jag söker en bok som utkom 1973 på något norskt förlag.
Den heter Ankism och är
> översatt till svenska, men jag vet inte var man kanske
kan få tag i den. Den ska vara
> present så jag är väldigt angelägen om att få tag i den.

Boken Ankismen (på norska Donaldismen) av Jon Gisle är
tyvärr slutsåld sedan 15-20 år. Möjligen kan man hitta den
på något antikvariat, men det är nog inte det lättaste. Och
jag gissar att den norska utgåvan (och även den danska) är
lika svår att hitta.

Styrelsen för NAFS(k) har diskuterat möjligheterna att få
fram en nyupplaga av boken (som är själva grundstenen för
den ankistiska forskningen), men det lär i så fall dröja ett
tag. Är det förresten fler på listan som är intresserad av ett
nytryck av Ankismen?

/Olof Siverbo, ordf.