Re: SV: Nyöversättningar?

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Ons Sep 11 20:40:19 CEST 2002

Patrik Öbrink:

>Fnys! Nyöversättningar är ett oskick, speciellt när den där Stefan Diös
>går in och pillar i mina favoritserier från 1984, översatta av Ingrid
>Emond. Visserligen handlar det inte om några stora förändringar, men
>likväl leder till stor sorg i mitt nostalgiska ankhjärta när dialogen i
>favoritserierna inte är densamma som i min barndom.

Ja, det var väl ungefär det jag försökte säga. Och denna Patriks
självmedgivna förkärlek bevisar väl, om något, att det verkligen finns folk
av alla sorter i Ankeborgs vänkrets...   ;-)

När jag hinner ska jag försöka återkomma till den andra mycket intressanta
tråden under samma rubrik. Hoppas jag hinner. Det är mycket intressant.