Åminnelse

Greger Nässén greger.nassen at chello.se
Sön Aug 17 00:28:08 CEST 2003

Hej! Jag vidarebefordrar en inbjudan från Patrick el-Hag att minnas vår vän,
ankisten, Scrabblespelaren m.m. Thomas Olsson på måndag kväll. Om du redan
har fått detta mail några gånger hoppas jag du har överseende med detta.
Thomas var ju en mångsysslare inom många intressesfärer. Första gången jag
skickade detta till listan kom det inte fram men nu skickar jag bara text
och hoppas det går bättre. /Mvh Greger Nässén

Med anledning av att vår käre vän Thomas "Kaos" Olsson skulle fyllt
trettiosju år...

Tänkte vi göra det till en återkommande årlig tradition att samlas, såsom
han alltid samlat oss kring sitt stambord på restaurang Peppar, Torsgatan
55, S: t Eriksplan, Stockholm. Det gör vi på datumet för hans födelsedag,
måndagen den 18 augusti, med början ca klockan 19:00.

Kaos releaseparty som ägde rum på Snookerbaren söndagen den 25 maj,
dokumenterades på video av filmaren Gunnar Reinerdahl.  Denna video har han
kompletterat med en intervju av Kaos nyvunna vänner i Laos. De berättar lite
om hans sista lyckliga månader i Laos, fram till olyckan som tog honom ifrån
oss och slutligen lite om den buddhistiska kremeringsceremonin som fick
avsluta sagan om Kaos. Videon innehåller förutom talen alla de hälsningar
till Kaos som spelades in med många av de närvarande under releasepartyt.

Är du intresserad av denna video kontaktar du Gunnar själv på: 073/448 29 00
Eller emejl: gmail at chello.se

Över nittio inlägg har hittills tillkommit i Kaos bok på nätet. Det är en
lika stor sorg som glädje att ta del av allt det vackra som skrivits.

Möjligheten att skriva en rad om eller till Kaos kvarstår, utrymmet är lika
oändligt som det tomrum han lämnat efter sig. Har du ännu inte kommit dig
för att skriva, läs gärna:

www.el-hag.com/kaos

Vi se på Peppar!
Med vänlig hälsning