Don Rosa

Calle Teglund tegis at africamail.com
Sat Aug 23 14:16:14 CEST 2003

> Hej.
>
> Nu är det så att min flickvänn är ett stort fan av Don Rosa men har inte hittat någon info om exakt vilka serier han har gjort. Så om det är någon som är vänlig och skickar denna lista (eller kan ge mig en länk) så vore jag väldigt tacksamm. Jag vore ännu mer tacksam om någon kunde informera i vilka nummer av Kalle Anka & CO dessa har förekommit.
>
> mvh.
> Markus

fan va cool flickvän..:) hehe
aja det absolut bästa inom Kalle Anka & CO är ju den serien om Joakim von Ankas liv. Första gången var nog någon gång i mitten av 90-talet den publicerades. Helt underbar. Kom en ny serie i den serien varje månad. hur grym som helst! :) Det var då man kunde sätta ihop familjen Ankas släktträd.
Jag vet tyvärr inte fullständigt datum m,m men fråga någon hängiven ankist så vet han säkert..:)

En som är väldigt bra som jag kan ge ett exakt datum på är serien "Ett fantastiskt drömliv" av Don Rosa. Serien kan ses som en tillbakablick på den stora sammanhängande serien om Joakims liv från 90talet. Denna serien publicerades som en hyllning till Joakim von Anka till hans 55 års dag :).

Nr 51/52 16 dec 2002 !

där har du det! Rekommenderas!

Kvack!

//Calle
--
Sign-up for your own personalized E-mail at Mail.com
http://www.mail.com/?sr=signup

CareerBuilder.com has over 400,000 jobs. Be smarter about your job search
http://corp.mail.com/careers