Disneys filmaffischer

Robert Andersson robert.m.andersson at swipnet.se
Tis Dec 16 12:55:13 CET 2003

Det är ett riktigt påpekande som Anders gör. Boken är dock inte tryckt med
den tryckmetod som ger den effekt som den verkliga affischen har. Så det var
grovt förenklat (och tydligen inte så lyckat) att jag här kallade motivet
linsformad. Originaltexten säger "lenticular poster-veiw". Eftersom det
fanns gott om utrymme på sidan så inser jag nu att jag borde ha använt det
till att kortfattat förklara denna speciella tryckmetod med dess effekt
istället.

/Robert Andersson