CBL

Erik Bergwall revolution at telia.com
Mon Dec 29 18:32:47 CET 2003

hej, kvack, god jul i efterskott och gott nytt år!

vi har iofs diskuterat förut om att carl barks library någon gång
förhoppningsvis skulle ges ut på svenska. nu har jag dock sett denna
nyhet: http://www.andebyonline.com/sak.php?id=56 på andebyonline. Där
ser det ut som att Norge kommer att ge ut böckerna på norska. jag har
hört liknande nyheter om och av Danmark för ett tag sedan. och då blir
naturligtvis min lilla åsikt i det hela: men Sverige då? jag längtar
vidunderligt i mitt lilla ankhjärta att egmont (eller vilka det nu är
som ger ut sånt här) i sverige ska ta ett steg i rätt riktning mot ett
svenskt CBL. jag har inte alls hängt med i diskussionen om det här
förut, bara till en mycket liten del, så om någon har hört något nytt
om detta, kanske personen vill tala om det?

tjohej!
/Erik B, 2553