Nya (k)uriren

Anders Berglund anders.b-lund at telia.com
Tis Dec 30 00:31:37 CET 2003

Milda moster Matilda!
... så glatt överraskad jag blev av den nya (k)uriren! Både för att den
faktiskt kom i år :-) och för att den var så kul att läsa. Jag trodde att
jag redan hört Stefan Diös säga allt jag ville veta om översättande, men jag
satt som klistrad tills att jag gluffat i mig alla umptielva sidorna. Den
ankistiska lyckokänslan uppenbarade sig igen, och det var inte igår ska jag
säga. Heder åt Åsa J för det! (Och åt S Diös, förstås, min gamle vän som är
bäst i världen och samtidigt så ödmjuk :-)

Resten av numret var också alldeles helt och klart läsvärt, tyckte jag
också. Om Per-Erik Hedman visste jag ju ingenting förut, inte ens hur han
stavar sitt förnamn, och nu har Olof S täppt till den luckan.

Men var det kanske bara abstinens som gjorde just mig till ett så lättfångat
offer för en dos (k)urirförpackad ankism, eller ...

- Vad tycker ni andra?
Anders B,
upplivad

PS. Och en framsida av Johan Andreasson! Precis som i gamla dagar (snyft!).