Nya (k)uriren

Erik Bergwall revolution at telia.com
Tis Dec 30 15:27:17 CET 2003

> Milda moster Matilda!
> ... så glatt överraskad jag blev av den nya (k)uriren! Både för att
den
> faktiskt kom i år :-) och för att den var så kul att läsa. Jag trodde
att
> jag redan hört Stefan Diös säga allt jag ville veta om översättande,
men
> jag
> satt som klistrad tills att jag gluffat i mig alla umptielva sidorna.

instämmer! det var många nya saker som jag fick veta med artikeln,
bl.a. att det var stefan som översatt serien med Efraim Jycke som jag
skrattat gott åt i mina dar!

dessutom fick den (artikeln) mig att känna mig mindre ensam, då jag
förstod att det finns fler människor än jag som har dålig
arbetsdisciplin!

> Resten av numret var också alldeles helt och klart läsvärt, tyckte jag
> också. Om Per-Erik Hedman visste jag ju ingenting förut, inte ens hur
han
> stavar sitt förnamn, och nu har Olof S täppt till den luckan.

ja! mer artiklar om manusförfattare! fram för det!

artikeln om marc davis var också intressant! jag vet inte så mycket om
animatörer, men denna skänkte mycket ljus åt min "mörka fläck"!

/Erik 2553