Re: Tussi Böling

Anders listor at anders.cx
Ons Feb 5 21:39:21 CET 2003

I senaste numret (281) av Kalle Ankas pocket sprutar Stål-Kalle brandsläckarskum över Pussi Mjöling, i jakten på utomjordingar... Antar att det är översättare Carin Bartosch som står för den namnförvrängningen.

I samma pocket finns en serie med manus av Andreas Pihl. Hoppas få se fler serier skrivna av honom i Kalle Anka & co, jag tycker att han är riktigt bra.

Däremot tycker jag att ensidesserierna med franskt ursprung i de senaste numrena av Kalle Anka & co är riktigt dåliga.

Anders Karlsson