Digital 'Kalle Fågelfotograf'

Per Nilsson per.nilsson at vallcom.com
Ons Feb 12 23:46:52 CET 2003

Per Starbäck wrote:

> Obs! Använd inte denna sändlista till planering av spridning av
> upphovsrättsligt skyddat material.

Jag ber om ursäkt, men ibland känns det nästan berättigat. Jag har köpt
alla kortfilmer jag kunnat finna, både på DVD och VHS. Både nytt och
begagnat, både i Sverige och utomlands. Men det finns fortfarande ett
par kortfilmer som jag inte funnit alls. Om någon av er känner till vart
man får tag i de kortfilmer jag sökte så skulle jag bli jätteglad.

Alltså bara lagliga tips denna gång!

> P.S. Vad gäller den märkliga versionen av "Clown of the Jungle" där
> speaker-rösten bara kommer från vänstra högtalaren så undrar jag
> om den kanske på nåt sätt kan ha sitt ursprung i en version med
> engelska från ena högtalaren och en berättarröst på nåt annat språk
> från andra högtalaren. Jag har i alla fall hört talas om en laserdic
> med Song of the South som var sån.

Det är mycket möjligt att det är så, det märkliga var bara att allt ljud
utom rösterna finns med på den högra kanalen, typ karaoke-style. Det
måste vara en japansk version jag hittat, bara de kan vara tillräckligt
passionerade karaoke-älskare för att imitera Kalle Anka ;-)

Jag har själv några VCD från Kina där man kan avnjuta Kalle prata
mandarin, alternativt engelska om man trivs bättre med det. Men så var
det alltså inte med denna version.

/Per