Sv: Donald Duck komt uit de verf

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Fre Jan 3 21:12:06 CET 2003

Olof:

>Mitt manus hade titeln "Painful Paintwork", påhittad av min påhittige (men
>inte helt effektive) assistent Stefan Diös, som hjälpte till med dialogen
>till de första två-tre sidorna innan jag avskedade honom.

Jag förstår inte vad karlen menar. Har folk inget tålamod alls? Jag är bara
inte riktigt färdig med jobbet än. Vi seriöst arbetande konstnärssjälar
behöver lite tid för att odla vår genialiska ådra, det borde väl vem som
helst fatta. Dessutom har jag blivit distraherad. Nån gång 1985 råkade det
komma en Kalle Anka-tidning emellan och sen råkade det komma 894 till.
Dessa krävande uppdragsgivare. 20 år hit eller dit ska väl inte vara så
mycket att bråka om.