Faktafel i Kalle Ankas Pocket 256

Johan Anglemark johan at anglemark.pp.se
Mon Jan 6 16:08:12 CET 2003

At 14.28 +0100 2003-01-06, Stefan Persson wrote:
>På sida 161 i Kalle Ankas Pocket 256 står det att Cornelius Knöös
>(med den stavningen) fick sin första mjölktand torsdagen den 12 maj
>1798. Men om man tar sig en titt på en almanacka från 1798, ser man
>att den 12 maj var en lördag:

[....]

>Enligt juliansk kalender tror jag det var en fredag, vilket också är
>fel. Skandal!

Upprörande! Vad sysslar de egentligen med på förlaget? Hur tror ni
det ska gå för alla lärare som använder KAP i undervisningen?

Jag är glad att någon håller efter de där rackarna. Tack! ;-)

1266
--
Johan Anglemark           phone: +46-18 12 45 44
Lingonvägen 10            mail: johan at anglemark.pp.se
S-743 40 Storvreta        web:  http://anglemark.pp.se
Sweden