Re: SV: ÅbergsMuseum den 28 juni

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Mon Juni 30 00:13:44 CEST 2003

>From: "Per Starbäck" <starback at ling.uu.se>
>To: ankism at stp.ling.uu.se
>Subject: Re: SV: ÅbergsMuseum den 28 juni
>Date: 29 Jun 2003 23:21:36 +0200

>Jag:
>
>Joakim Gunnarsson:

Enligt Inducks har Gottfredson gjort två söndagssidor från 1976:

ZM 76-08-29             DCo FG  FG  MM  [pubdate:1976-08-29]
ZM 76-09-19             DCo FG  FG  MM  [desc:MM buys a lawnmower and can't
make it work; couldn't
|    assemble motorized lawnmower] [xapp:MM] [pubdate:1976-
|    09-19]
|de: LTB 132 (MM) Fallstricke der Technik)
|dk: JB 93 (Et græsseligt besvær)
|fi: AATK127 (MM) Kenellä leikkaa, kenellä ei)
|it: TL 1099 (Topolino e il prato da falciare)
|se: KAP 100 (En riktig klippare)

Sista dagsstrippen av Gottfredson anser dock Inducks vara den från den 15
november 1975.

>Fast den sida jag pratar om är från 1969, om jag minns rätt.

Däremot anser inte Inducks att Gottfredson har gjort någon söndagssida från
1969.

Stefan