RE: näbbar

Theresa Wiegert theresaw at oso.chalmers.se
Fre May 30 11:05:54 CEST 2003

On Fri, 30 May 2003, Kjell Croné wrote:

> Dessutom är Kalles näbb mjuk och fungerar mer som läppar, ser det ut som.

näääää... (en bild av kalle med en näbb som blivit alldeles mjuk och
hängande ned som uppblött bröd ramlade genast in i mitt sinne. Hans
reaktion därefter.... stenkul :) (men tragiskt))

Isf måste han väl ha skelett i den, eller väldigt skumma näbbmuskler.
ett scenario fyllt med kul möjligheter, men, nope, jag lämnar in min
protest. Eller är det mer brosknäbb du tänker på? som näsa eller öron.
Svårt att tugga med näskonsistensnäbb dock...  fast ankor sväljer väl i
princip helt. hmmm...

/Theresa, smått skeptisk...