Ferdinand

Sat Nov 1 21:00:01 CET 2003

Kvack,

När jag lyssnade på lite blandad musik ur min samling så upptäckte jag
plötsligt att jag hade en låt med Disney-anknytning som jag inte
upptäckt tidigare. Det rör sig om en swing-låt från 1939: "Ferdinand -
Ferdinand" med Charles Redland.

Den ganska simpla texten beskriver kortfattat tjuren som vi så väl
känner från kortfilmen som visats på julafton.

Den finns att få tag i, man hittar den i box 3 i Caprices serie
"Svensk Jazzhistoria", "1937-1939 Rytm och swing".

Ja, det var väl allt.

Nej vänta... Jag fick ju en KA&Co i brevlådan i går. Med den följde en
affisch, en kalender och en tidning som gör reklam för filmen "Hitta
Nemo". Just tidningen ställer jag mig lite tvekande inför - vill jag
läsa hela filmens handling (som det av utsidan verkar vara) innan jag
ens haft en chans att se filmen på bio?

/koll 2561