RE: Ang: Re: Stål-Långben

Kjell Croné kjell.crone at ifsworld.com
Ons Okt 1 13:41:07 CEST 2003

Mats:
Åsa:
> Stål-Långben har jag ingen koll på, men...

Stål-Kalle har jag ingen koll på, men ...

Germund:
> Stål-LÅngben hittar jordnötterna i sin trädgård i
> första numret av amerikanska Super Goof
>(Tjuven i Zanzipar, KA 22-23/1967).

Jepp, en mycket trevlig historia.

>Andra serien med SL var en 4-sidare från DD #102 (1965)
>Den publicerades i Sverige i någon udda tidning på 60-talet(?).
>Den som är intresserad kan säkert hitta den i Inducks.

Svensk publicering saknas av någon outgrundlig anledning, det bör i alla
fall vara i Walt Disney's Serier (Sportlovsextra) 2½ - 1969, Stål-Långben:
En hjälpare och stjälpare:
http://coa.inducks.org/coa/c1/issue.php/8/se/WDS1969X02

Kjell