Re: Walts Köpenhamnsbesök

Fredrik von Beetzen fvbeetzen at hotmail.com
Fre Okt 24 00:39:20 CEST 2003

Walts Sverige besök har jag aldrig hört talas om. Men på DVD:n "Walt - the
man behind the myth" så säger Art Linkletter att det var just från Köpenhamn
som Walt fick sin inspiration. Jag försöker minnas vad de sa: "Some day I
want to create something like this, and its gonna' be clean". Något i den
stilen var det i alla fall. Som sagt, han fick mycket inspiration från
Tivoli i Köpenhamn men något Sverige besök har jag aldrig hört talas om.

                       Mvh/ Koll. 2678 Fredrik von Beetzen