Paddan

jats@glocalnet.net jats at glocalnet.net
Fre Sep 5 07:35:05 CEST 2003

Finns att köpa hos Discshop:

Ichabod and Mr Toad (Disney) (Import)

Barn/familjefilm från 1949 av James Algar.

Handling:

Disney klassiker nr 11 (inget nr på ryggen)

Disneys andra långfilm som egentligen består av två "featurettes", dvs
kortare långfilmer. Det sammanlänkande dem emellan är att de
presenteras som de två förnämsta sagorna engelskspråkig litteratur har
att uppvisa; den ena från England den andre från Amerika. Historien
om "Mr Toad" bygger på engelsmannen Kenneth Grahames "Det susar i
säven", och historien om "Ichabod" bygger på "Legenden om Sleepy
Hollow" av amerikanen Washington Irving.

Kostar 269 kronor, finns 13 ex i lager.

/mats