Handdukar

Germund Silvegren germund.silvegren at ekol.lu.se
Mon Sep 8 08:38:15 CEST 2003

Åtminstone Kalle-handdukarna 1980 och 1981 (KA 46/80 och 45/81) var
tecknade i Sverige och jag har för mig (om inte minnet sviker mig)
att de omslagen inte gick på motsvarande nummer i Danmark. Dessutom
vill jag minnas att det kom handdukar med omslag från gamla Mickey
Mouse Magazine  runt 1983 eller så. Musse pigg & C:o repriserade en
hel massa av dessa klassiska omslag och planscherna som medföljde
tidningarna (vilket jag antar är samma omslag som fanns på
handdukarna) hade kvar den engelska original-logon.

Någon annan som har bättre minne än jag?
/Germund