P.A. Westrin

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Sön Sep 14 21:28:37 CEST 2003

Jag arbetar på en artikel om den nyligen bortgångne P.A. Westrin, som
tillsammans med sin hustru Maibrit bland mycket annat översatte Kalle Anka
& C:o i 24 år. Jag undrar därför om någon av de kloka och kunniga läsarna
av denna lista har någon speciell information om makarna Westrin, kanske i
form av tidningsklipp eller egna personliga minnen, som skulle kunna medtas
i denna artikel.

Var och en som har något att tillföra, stort eller litet, är välkommen att
maila mig på pyas at swipnet.se. Även åsikter om Westrins arbete (under olika
tidsperioder eller jämfört med övriga översättare) kan vara av intresse,
liksom andra relaterade synpunkter eller tips. Och ju snabbare ni kan
kontakta mig, desto bättre.

Tack för hjälpen!