Re: Olof, allas vår manusförfattare

Olof Siverbo olof.siverbo at swipnet.se
Mon Sep 29 20:35:10 CEST 2003

måndagen den 22 september 2003 kl 15.34 skrev Erik Bergwall:

> I nyaste årgångsboken som damp ned i brevlådan idag, titulerade sig
> ordförande koll. 694 Olof Siverbo "Manusförfattare och ankist"! Har han
> månne någon mer historia på gång ur sitt enorma arkiv? ;)
> Jag har tyvärr inte tittat på den holländska serien som kom häromåret.
> Men av vad ordföranden själv berättade om serien på årsmötet, tyckte
> jag att den bästa biten i serien var det som förlaget sedan strök!

Nu har jag äntligen kunnat lägga vantarna på boken (under Bokmässan).
"Manusförfattare och ankist" -- ja, det är ju precis vad jag är! Min
karriär när det gäller just ankserier är kanske inte särskilt lång
eller ärorik... men jag har ju skrivit massor av historier om en viss
björn i blå luva. Hmm, den där sekvensen om huset som förvandlas till
en enorm maräng kanske kan bli en Bamseserie i stället...  :-)

/Olof