Ang: Hundar i KA?

Mats Nilsson Mats.Nilsson at syd.kth.se
Mon Aug 30 17:07:25 CEST 2004

Jag minns detta från den första tiden jag läste Kalle Anka, så det kan inte ha varit så tidigt som 1972, snarare 1975. Jag tror det var kring nummer 30 (kan kolla nästa gång jag besöker mitt föräldrahem, men någon kanske har tidningarna närmare till hands?).

/Koll. 2348 Mats Nilsson

Hej alla!

Någon gång under första hälften av 1970-talet förekom bilder av och
information kring olika hundraser på omslagsflikarna i KA. Jag undrar om
det är någon som vet i vilken KA från tidigt 1970-tal (förmodligen 1971
eller 1972) som har en bild på en pekingeser? (Om vederbörande även skulle
veta om det i dessa tidningar förekom en whippet och/eller dandie dinmont
terrier är jag även tacksam för dessa upplysningar.)

/Åsa

Åsa Johansson
Litteraturvetenskapliga institutionen
Slottet ing. AO