Kalle Ankas telefonnummer

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Mon Dec 13 14:05:50 CET 2004

Jag har härmed nöjet att tillkännage ännu ett viktigt komplement till den
ankistiska forskningen. Ni som orkade läsa NAFS(k)uriren 34 utan att somna
kanske minns att jag där uttalade mig om ett tillfälle då jag angav mitt
(och NAFS(k):s) dåvarande telefonnummer såsom varande Kalle Ankas. Jag
visste dock inte i vilken tidning detta inträffade.

Men det vet jag nu! Det var i KA nr 27/1987. Fast just nu, medan jag
skriver detta, inser jag att gåtan inte är fullt löst i alla fall, för 1987
hade jag redan flyttat bort från denna telefon. Då måste det rimligen ha
inträffat ännu tidigare, och så återanvände jag numret 1987. Fanns det en
telefonsvarare med hänvisning kanske, även ett och ett halvt år efteråt?
Ja, kanske det.

Nu behöver jag väl inte skicka detta meddelande, fast det gör jag nog i
alla fall, nu när jag redan har börjat. Jaha, först Magicas oklara uttal
och nu detta. Vad skönt att det finns olösta gåtor kvar i ankismens värld.
Det blir så tråkigt på nåt sätt (fast det är kul ändå) när man spikar upp
allting på faktaväggar.